Dlaczego warto mieć własną stronę internetową

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową

Udostępnij ten artykuł

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową

Witryna internetowa, inaczej strona firmowa to doskonałe narzędzie, które sprzyja rozwoju własnej działalności. Przeczytaj dlaczego.

Własna strona internetowa, to nieograniczona przestrzeń, w której ramy stawia jedynie nasz umysł. Posiadając stronę, stwarzamy możliwość przedstawienia swojej firmy lub produktu jako wartości przekładających się na rozwiązanie czyjejś potrzeby.

Regularnie tworząc wartościowe treści, pokazujemy naszym odbiorcom, że jesteśmy profesjonalistami w swoim fachu. Wypowiadając się merytorycznie wypracowujemy zaufanie wśród klientów. A zaufanie to świetna karta do współpracy.

Własna strona, to również swoboda w ekspozycji firmy i oferty. Już tłumaczę. Wszystko, co tworzymy i przedstawiamy na stronie jest w pełni elastyczne. W każdej chwili mamy możliwość zmienić kształt lub urozmaicić treść o ciekawe akcenty, typu grafiki, filmy, punkty, cytaty.

Tworząc ciekawe artykuły, budujemy społeczność w około naszej firmy. Będąc świadom popularności naszych treści, możemy je rozpowszechniać za pomocą innych kanałów dystrybucyjnych takich jak media społecznościowe, grupy dyskusyjne czy fora internetowe. 

Chętnie czytane artykuły podnoszą naszą popularność i zaangażowanie użytkownika, co przekłada się wzrost i lepszą lokatę w wyszukiwarce Google. Będąc w branży, w której jest duża konkurencja z wypracowaną pozycją w wyszukiwarce, naszą najlepszą bronią są rzeczowe artykuły rozdrabniając zagadnienie w drobny mak.

Strona internetowa, to bezpieczeństwo Twojego biznesu

Popatrz na własną stronę internetową od strony bezpieczeństwa. Będąc właścicielem własnej strony firmowej, to my decydujemy, co na niej ma się znajdować, a co nie. 

Przede wszystkim nikt nas nie wyłączy ani nie usunie! Co to znaczy nie usunie? Wiele firm opiera swoją sprzedaż tylko na jednej platformie, np. na Facebooku. Zakładając firmowy fanpage stajemy się trochę w podobnej sytuacji jak pracownik na etacie lub w roli handlowca.

Zarówno na etacie jak i na Facebooku prowadzimy działania handlowe, marketingowe, informacyjne czy szkoleniowe. Formuła jest podobna, zgadza się? Zmienia się trend globalny i zarząd Facebooka zmienia politykę np. wprowadza limity lub zamyka fanpage, bo na przykład algoryt wykrył łamanie regulaminu. Podobnie jest na etacie, zmienia się zarząd albo rozpoczynają się redukcje i to co budowaliśmy przez lata idzie w niepamięć. Wystarczy jedna decyzja i koniec.

Rozwijając swój biznes wyłącznie na jednej platformie, której nie jesteśmy właścicielami, należy liczyć się z ryzykiem. Po pierwsze- w pewnym momencie platforma może poprosić nas o regularną daninę, która będzie uzależniona od wielkości naszej społeczności. Po drugie – nasze konto może nie być adekwatne z oczekiwaniami administracji, w konsekwencji może zostać usunięte. Po trzecie – może zostać zmieniony algorytm i nasze publikacje przestaną docierać do naszej społeczności, a my nawet nie będziemy mieć świadomości w czym tkwi problem. Po czwarte – możemy zostać odcięci od grupy klientów, do których docieraliśmy niewielkim kosztem.  

Powyższe ryzyka występują w każdym miejscu, którego nie jesteśmy właścicielami. Także warto pamiętać, o tym bazując również na Facebooku, LinkedIn, YouTube czy innych portalach społecznościach.

Warto traktować własną stronę firmową jako dom a media społecznościowe jak jedynie kanały dystrybucji własnej treści oraz dotarcia nowych grup społecznych. Nasze publikacje można niezależnie promować na wielu frontach jednocześnie. Treści, które przestały być atrakcyjne na YouTube, mogę znaleźć nową grupę odbiorców na Facebooku czy LinkedIn. Ciekawe grafiki, które służyły na Instagramie, można powielać na Twitterze czy LinkedIn.

Mity dotyczące Twojej przyszłej strony internetowej.

Facebook jest bezpłatny, a za stronę internetową trzeba zapłacić. Nie zgadzam się z tym powiedzeniem. Zarówno Fanpage jak i własna strona internetowa może być bezpłatna. Kwestia czasu i znajomości Internetu. 

Facebook jest to firma nastawiona na zyski i to trzeba podkreślić. Chcąc robić biznes i zarabiać na Facebooku, trzeba poświęcić dużo czasu na publikacje ciekawych materiałów albo zapłacić za reklamy, które będą promować nasze usługi lub produkty albo jedno i drugie. Nie inaczej.

Sprawa troszkę inaczej wygląda z własną stroną. Przy witrynie firmowej początki wyglądają podobnie jak przy budowie fanpage’u, trzeba poświęcić czas na wartościowe treści albo promować stronę wykupując reklamy w Google. Jednakże po pewnym czasie mamy już podstawę, która zaczyna sama na siebie zarabiać. A jak to się dzieje? Dzieje się to tak, że nasze wartościowe treści wskakują na wysokie pozycje w Google i samoistnie przyprowadzają klientów. Czego nie można powiedzieć o Facebooku, gdzie treść jak jest dobra, to „żyje” dzień może dwa.

Facebook pozwala szybko założyć fanpage firmowy, a na stronę trzeba czekać. Nic z tych rzeczy, zarówno stronę jak i fanpage można założyć szybko albo długo. Kwestia znajomości temu. Mając, przygotowany opis firmy, logo, zdjęcia, dane kontaktowe, motto, cele itd. Każdy jest w stanie założyć stronę w podobnym czasie co fanpage. W każdej chwili mogę udowodnić.

Strony internetowe są drogie. Hmm, prawda i nieprawda. Kwestia potrzeb. Niektórym firmą wystarcza kilka podstawowych zakładek takich jak „o firmie”, „galeria”, „kontakt”, itp. a niektóre firmy chcą mieć na stronie rozbudowane moduły do komunikacji, marketingu, sprzedaży, analityki, itd.. Takie rozwiązania wymagają większej uwagi i rodzą większe koszty wykonania strony.

Wszystko zależy od potrzeb. Jeśli naszym celem jest strona, która będzie odzwierciedlać firmę wcale nie trzeba płacić za nią dużych pieniędzy. Natomiast mając potrzeby na nietypowe rozwiązania trzeba się liczyć z wyższymi kosztami

Ten tekst nie jest z mojej strony żadną formą ataku na media społecznościowe. Facebook i inne platformy wnoszą wiele dobra dla firm i osób prywatnych. Jestem jak najbardziej za ich rozwojem i obecnością. Sam jestem ich użytkownikiem i jak jest potrzeba chętnie inwestuje w działania marketingowe. Wszystkim Wam polecam te kanały jako dodatkowe kanały dystrybucji.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco i ucz się od najlepszych

Zobacz inne

Myślisz nad nową witryną internetową? A może masz już własną stronę firmową i przyszedł czas rozwinąć swoje możliwości marketingowe? Zapraszam do kontaktu. Rozmowa nic nie kosztuje, ani nie zobowiązuje, a na pewno czegoś nowego Ci dostarczy.