MarketingPozycjonowanieRozwój firm

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową

Strona internetowa to rozwój Twojego biznesu

Własna strona internetowa, to nieograniczona przestrzeń, w której ramy stawia jedynie nasz umysł. Posiadając stronę, stwarzamy możliwość przedstawienia swojej firmy lub produktu jako wartości przekładających się na sprzedaż.

Regularnie tworząc wartościowe treści, pokazujemy naszym odbiorcą, że jesteśmy profesjonalistami w swoich fachu. Wypowiadając się merytorycznie wypracowujemy zaufanie wśród klientów. A zaufanie to świetna karta przetargowa do robienia biznesu.

Własna strona, to również swoboda w ekspozycji firmy i oferty. Już tłumaczę. Wszystko, co tworzymy i przedstawiamy na stronie jest w pełni edytowalne. W każdej chwili możemy zmienić kształt lub urozmaicić treść o ciekawe akcenty typu grafiki, filmy, punkty, cytaty.

Tworząc ciekawe artykuły, budujemy społeczność w około naszej firmy. Mając świadomość, które treści są ciekawe oraz interesujące, można je później wykorzystać  za pomocą innych kanałów sprzedażowych, takich jak, np. Facebook LinkedIn.

Artykuły, które mają dużą popularność i są chętnie czytane podnoszą naszą pozycje w Google. Będąc w branży, w której jest duża konkurencja, np. bliźniacze firmy zajmują pierwsze lokaty, to właśnie artykuły sprawiają, że klienci do nas docierają. Wpisy na blogu lepiej zgłębiają dane zagadnienie, dzięki czemu nasz wpis lepiej odpowiada na zapytanie klienta niż strona, która jest popularniejsza w naszej branży.

Strona internetowa, to bezpieczeństwo Twojego biznesu

Popatrzmy na własną stronę internetową od strony bezpieczeństwa. Będąc właścicielami własnej strony, to my decydujemy, co na niej ma się znajdować, a co nie. 

Przede wszystkim nikt nas nie wyłączy ani nie usunie! Co to znaczy nie usunie? Wiele firm opiera swoją sprzedaż tylko na jednej platformie, np. na Facebooku. Zakładając firmowy fanpage stajemy się trochę w podobnej sytuacji jak pracownik na etacie lub w roli handlowca. Już tłumaczę, co to znaczy. Zarówno na etacie jak i na Facebooku prowadzimy działania handlowe, marketingowe informacyjne czy szkoleniowe. Formuła jest podobna, zgadza się? Zmienia się trend globalny i zarząd Facebooka zmienia politykę np. wprowadza limity lub zamyka fanpage, które mało wnoszą w społeczność. Podobnie jest na etacie, zmienia się zarząd albo rozpoczynają się redukcje i to co budowaliśmy przez lata idzie w niepamięć. Wystarczy jedna decyzja i koniec.

 

Rozwijając swój biznes tylko i wyłącznie na platformie, której nie jesteśmy właścicielami np. na Facebooku, należy liczyć się z różnym ryzykiem. Po pierwsze- w pewnym momencie Facebook może poprosić nas o regularną daninę, która będzie uzależniona od wielkości naszej społeczności. Drugie- nasze konto może się nie być adekwatne z oczekiwaniami administracji w konsekwencji czego zostanie usunięte. Trzecie- może zostać zmieniony algorytm i nasze publikacje przestaną docierać do naszej społeczności, a my nawet nie będziemy mieć świadomości w czym tkwi problem. Czwarte- możemy zostać odcięci od grupy klientów, do których docieraliśmy niewielkim kosztem.  

Powyższe ryzyka nie dotyczą jedynie platformy Facebook. Występują w każdym miejscu, którego nie jesteśmy właścicielami. Także warto pamiętać, o tym bazując również na LinkedIn, YouTube czy innych społecznościach.

Własną stronę www możemy porównać do wytrycha dla innych źródeł znajdywania nowych klientów. Nasze publikacje można niezależnie promować na wielu frontach jednocześnie. Treści, które przestały być atrakcyjne na YouTube, mogę znaleźć nową grupę odbiorców na Facebooku czy LinkedIn. Ciekawe grafiki, które służyły na Instagramie, można powielać na Twitterze czy LinkedIn.

Mity dotyczące Twojej przyszłej strony internetowej.

Facebook jest bezpłatny, a za stronę internetową trzeba zapłacić. Nie zgadzam się z tym powiedzeniem. Zarówno Fanpage jak i własna strona internetowa może być bezpłatna. Kwestia czasu i znajomości Internetu. 

Facebook jest to firma nastawiona na zyski i to trzeba podkreślić. Chcąc robić biznes i zarabiać na Facebooku, trzeba poświęcić dużo czasu na publikacje ciekawych materiałów albo zapłacić za reklamy, które będą promować nasze usługi lub produkty albo jedno i drugie. Nie inaczej.

Sprawa troszkę inaczej wygląda z własną stroną. Przy witrynie firmowej początki wyglądają podobnie jak przy fanpage, trzeba poświęcić czas na wartościowe treści albo promować stronę wykupując reklamy w Google. Jednakże po pewnym czasie mamy już podstawę, która zaczyna sama na siebie zarabiać. A jak to się dzieje? Dzieje się to tak, że nasze wartościowe treści wskakują na wysokie pozycje w Google i samoistnie przyprowadzają klientów. Czego nie można powiedzieć o Facebooku, gdzie treść jak jest dobra to „żyje” dzień może dwa.

Facebook pozwala szybko założyć fanpage firmowy, a na stronę trzeba czekać. Nic z tych rzeczy, zarówno stronę jak i fanpage można założyć szybko albo długo. Kwestia znajomości temu. Mając, przygotowany opis firmy, logo, zdjęcia, dane kontaktowe, motto, cele itd. Każdy jest w stanie założyć stronę w podobnym czasie co fanpage. W każdej chwili mogę udowodnić.

Strony internetowe są drogie. Hmm, prawda i nieprawda. Kwestia potrzeb. Niektórym firmą wystarcza kilka podstawowych zakładek takich jak „o firmie”, „galeria”, „kontakt”, itp. a niektóre firmy chcą mieć na stronie rozbudowane moduły do komunikacji, marketingu, sprzedaży, analityki, itd.. Takie rozwiązania wymagają większej uwagi i rodzą większe koszty wykonania strony.

Wszystko zależy od potrzeb. Jeśli naszym celem jest strona, która będzie odzwierciedlać firmę wcale nie trzeba płacić za nią dużych pieniędzy. Natomiast mając potrzeby na nietypowe rozwiązania trzeba się liczyć z wyższymi kosztami

Ten tekst nie jest z mojej strona żadną formą ataku na media społecznościowe. Facebook i inne platformy wnoszą wiele dobra dla firm i osób prywatnych. Jestem jak najbardziej za ich rozwojem i obecnością. Sam jestem ich użytkownikiem i jak jest potrzeba chętnie inwestuje w działania marketingowe. Wszystkim Wam polecam te kanały jako dodatkowe kanały sprzedażowe.