Język korzyści w praktyce

Język korzyści w praktyce

Nie będzie krótko ale będzie treściwie. Obiecuję 😉
 
Nie raz, nie dwa każdy z nas miał do czynienia z przedstawicielem handlowym. Nie ważne z jakiej był on branży (telewizja satelitarna, usługi telekomunikacyjne,pośrednik nieruchomości, itp.). Proszę, przypomnijcie sobie jedną z tych rozmów. Jak ta osoba tę rozmowę prowadziła i jakie czuliście emocje podczas i po spotkaniu z nią. Pewnie niektórzy z Was powiedzą nic ciekawego, osoba odpychająca. Nie mniej jednak niektórzy powiedzą, że podczas rozmowy z owym przedstawicielem handlowym byli od razu zdecydowani na zakup oferowanego produktu, że po rozmowie z nim czuli stan nawet euforii i chcieli mieć już od razu ten produkt.
 
Właśnie!😀
 
Cała rozmowa z handlowcem oraz emocje jakie odczuwamy podczas niej i po niej, to jest język korzyści. W najprostszym skrócie. Handlowiec, ma za zadanie nas zachęcić swoją rozmową i działaniami, abyśmy jak najszybciej podjęli decyzję skorzystania z jego usług. Wszystkie słowa jakie używa mają za zadanie pobudzić naszą wyobraźnię, a zarazem są one miłe i pozytywne – wzbudzają nasze zaufanie. Chcąc pozyskać klienta musimy używać języka korzyści. Budując nasze wypowiedzi oraz emocje nie powinno zabraknąć takich wyrażeń jak:
 
🥇 AKCJA – ma na celu nakłonić klienta, aby jak najszybciej podjął decyzję i zamówił produkt/usługę. Akcja, to między innymi: “kup teraz”,”spróbuj teraz”, “do końca tygodnia”
 
🥈 BEZPIECZEŃSTWO – jest najbardziej pożądane. Każdy używając danego produktu, korzystając z danej usługi lub przebywając w danym miejscu chce się czuć się bezpiecznie oraz pewnie. Dlatego też powinno się używać takich sformułowań jak: ” gwarancja zwrotu”, “certyfikat bezpieczeństwa”, ” testowane”.
 
🥉 CIEKAWOŚĆ – są to słowa oraz sformułowania, które mają za zadanie wzbudzić ciekawość klienta danym przedmiotem/ usługą. Najlepiej używać sformułowania typu: ” sprawdź ile zyskasz”, ” spróbuj tego użyć demonstracyjnie”, ” poczytaj broszury,ulotki”, a także “sprawdź rankingi”.
 
🏅 KORZYŚCI – podczas rozmowy należy zobrazować za pomocą pozytywnych słów korzyści danego produktu. Do takich słów można zaliczyć: szybkość, elegancja, lekkość, oszczędność. Słowa, które użyjemy podczas rozmowy mają wzbudzać zaufanie i pożądanie danego produktu.
 
🎖 WYJĄTKOWOŚĆ – każdy z nas chce, aby przedmiot lub usługa, z której korzysta była wyjątkowa, żeby się wyróżnić poza jednostki. Najlepszymi słowami jakie należałoby użyć są:” jedyny taki produkt na rynku”, ” tylko ta firma może zaoferować w cenie dodatkowe usługi”, ” będzie Pan/i pierwszą osobą korzystającą”. Oczywiście oprócz słów kluczowych powinniśmy podczas rozmowy z klientem stosować również mowę ciała. Na pewno zapunktujemy w oczach klienta uśmiechając się, będąc mili i uprzejmi, a także schludnie ubrani uczesani. Podczas rozmowy z potencjalnym klientem nie należy żuć gumy, ciągle patrzeć na telefon, mieć założonych rąk. Inaczej możemy go odstraszyć. Na tę chwilę tyle złotych rad i myśli. Po kolejną ich dawkę zapraszam już niebawem 😉
 
Co o tym sądzisz drogi czytelniku?
 
Treść była przydatna? Chcesz więcej?

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera.

[mailerlite_form form_id=1]

Leave a comment