Jak dobierać słowa kluczowe pod pozycjonowanie strony internetowej

pozycjonowanie słowa kluczowe

Udostępnij ten artykuł

Jak dobierać słowa kluczowe pod pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie, to kluczowy element strategii marketingowej online. Odpowiednie pozycjonowanie strony firmowej w wynikach wyszukiwania może przyciągnąć większą liczbę odwiedzających, zwiększyć widoczność naszej firmy i generować większy ruch na stronie. Wiedza na temat skutecznych metod i narzędzi pozycjonowania jest niezwykle istotna dla odniesienia sukcesu, który przełoży się na wzrost naszych zarobków. W dalszej części artykuły poznasz siedem kluczowych sposobów, które pomogą Ci skutecznie pozycjonować swoją stronę firmową.

Jeśli znalazłeś się w tym miejscu, to zapewne już znasz takie terminy jak słowa kluczowe, optymalizacja strony, aspekty SEO czy linki zwrotne. Poniższy tekst raczej nie wyjdzie po zakres tych słów ale na pewno pomoże Ci lepiej zrozumieć powyższe zagadnienia i usystematyzuje wiedzę w tym zakresie.

Co to są słowa kluczowe

Słowa kluczowe to wyrazy lub frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki internetowe w celu znalezienia informacji, produktów lub usług związanych w danej branży. Są to terminy, które mają duże znaczenie dla treści i tematyki strony internetowej. Poprzez umieszczenie odpowiednich słów kluczowych na stronie algorytmy przeglądarkę mają ułatwione zadanie w zdefiniowaniu zawartości na stronie.

Dobrze dobrane słowa kluczowe powinny być związane z naszą branżą, oferowanymi produktami lub usługami. Powinny być popularne w wyszukiwarkach, ale jednocześnie konkurencyjne na tyle, aby strona miała szansę na wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania. W tym celu powinniśmy przeprowadzić research, czy analizę naszej branży. Dużo informacji może nam dostarczyć nasza konkurencja.

Słowa kluczowe pod pozycjonowanie stron internetowych

Ręczna analiza poznawcza - zacznij od wyszukiwarki Google!

Zacznę może od tradycyjnej metody dobrze wszystkim znanej, czyli poprzez sprawdzenie czym nasza konkurencja się wyróżnia. W tym celu, trzeba udać się do przeglądarki i w Google wpisać hasło, które najczęściej pojawia się odnośnie naszej branży. Jeśli zajmujemy się robieniem mebli, to wpisujemy „dobry stolarz Kraków”, jest zajmujemy się usługami krawieckimi, to wpisujemy „usługi krawieckie Kraków”.

Następnie przeglądamy wyniki wyszukiwania. W pierwszej kolejności, pomijamy wszystkie odpowiedzi związane z treścią promowaną (Google Ads) oraz wyniki dotyczące mapy (profil firmowy Google). Oczywiście, też można odpuścić duże portale ogłoszeniowo-informacyjne i sprawdzamy kilka następnych pozycji.

Przyglądnijmy się wyniką i już drugi wynik organiczny pokazuje stronę krakmoda pl, która zadbała o kwestie pozycjonowania. Na samym początku dostrzec można pojawienie się słów „Pracownia krawiecka w Krakowie” „Krawcowa Kraków”, „Przeróbki krawiecki” czy „szycie na miarę”. Dodatkowo, warto zwrócić jeszcze uwagę na podpowiedzi Google jako Podobne pytania, gdzie pojawiają się hasła: 

  • Ile kosztuje godzina pracy krawcowej?
  • Jak zdobyć zawód krawcowej?
  • Czy krawiec dobrze zarabia?
  • Ile kosztują poprawki krawieckie?

Jak klikniemy jeden z powyższych linków w „Podobnych pytaniach”, to otrzymamy kolejne pytania, które mogą również być inspiracją do wykorzystywania zapytań jako słowa kluczowe. Za każdym razem klikając w kolejne pytania, poniżej rozwijają się kolejne pytania, które mogę być inspiracją do kolejnych treści, które są pożądane przez naszą grupę odbiorców. 

Sprawdź, jakie słowa kluczowe posiada konkurecja!

Wejdźmy na stronę krakmoda.pl. Proszę zwrócić uwagę ile słów kluczowych występuje na pierwszej stronie głównej. W takich dwóch, krótkich fragmentach pojawia się aż osiem słów kluczowych. Dodatkowo w menu też coś można znaleźć. Aczkolwiek osobiście uważam, że tutaj jest jeszcze pole do większej ilość SK. 

Następnie, wracamy do przeglądarki i wpisujemy adres domeny rozpoczynający się od słowa „site:”, jak poniżej i patrzymy na wyniki wyszukiwania. Przeglądamy całą listę i widzimy jakie słowa pojawiają się tagu meta title i meta opis, czyli w tytule i krótkim opisie strony. Takim sposobem, dobrze widzimy jak Google naszą konkurencje pozycjonuje i jakie słowa kluczowe są dla algorytmów przeglądarki istotne. 

site:krakmoda.pl

Plan słów kluczowych jako narzędzie pod pozycjonowanie

Plan słów kluczowych to narzędzie dostępne w ramach platformy Google Ads, które umożliwia badanie słów kluczowych. Jego niesłychaną zaletą jest to że jest bezpłatne i oferuje wiele przydatnych funkcjonalności, takich jak:

  • Można wprowadzić swoje własne słowa kluczowe, a narzędzie pokaże propozycje powiązanych słów kluczowych oraz informacje o ich popularności.
  • Narzędzie dostarcza szacunkowych informacji dotyczących potencjalnej ilości zapytań w wyszukiwarce oraz kosztów związanych z wykorzystaniem określonych słów kluczowych w ramach kampanii reklamowej w Google Ads.
  • Planer słów kluczowych umożliwia filtrowanie i segmentację wyników według lokalizacji geograficznej, języka, urządzeń mobilnych i innych czynników. Dzięki temu można dostosować wyniki do swojej konkretnej grupy docelowej.
planer słów kluczowych jak narzędzie pod pozycjonowanie

W mojej ocenie, jest jedno z przydatniejszych narzędzi, które w prosty sposób pomaga w pozycjonowaniu strony firmowej, czy sklepu internetowego. 

* Wspomniałem, że bezpłatne ale – no właśnie. Żeby je urchomić, trzeba założyć kontko Google Ads, skofigurować jakąkolwiek reklamę i od razu ją wstrzymać. Wówczas Planer Słów Kluczowych będzie dostępny od ręki. 

Podsumowując

Słowa kluczowe odgrywają kluczową rolę w strategii pozycjonowania. Skuteczne wykorzystanie SK może przynieść wiele korzyści dla strony firmowej, takich jak zwiększona widoczność, większy ruch a co najważniejsze wyższe przychody dla firmy. Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie opiera się na stałej analizie i optymalizacji słów kluczowych. Trendy i preferencje użytkowników mogą się zmieniać, dlatego ważne jest regularne monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii. Pozycjonowanie to proces długoterminowy, który wymaga cierpliwości, wysiłku i ciągłego doskonalenia. Efektywne wykorzystanie słów kluczowych może jednak przynieść znaczące korzyści dla widoczności i sukcesu Twojej strony firmowej.

Ten wpis, to jedynie fragment dotyczący pozycjonowania oraz słów kluczowych. Zapraszam do obserwowania mojego bloga na kanałach społecznościowych. Wówczas, nowe trendy i kolejne wskazówki, na pewno Cię nie ominą! 

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco i ucz się od najlepszych

Zobacz inne

Myślisz nad nową witryną internetową? A może masz już własną stronę firmową i przyszedł czas rozwinąć swoje możliwości marketingowe? Zapraszam do kontaktu. Rozmowa nic nie kosztuje, ani nie zobowiązuje, a na pewno czegoś nowego Ci dostarczy.