Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu strony / sklepu e-commerce w Google?

Pozycjonowanie czyli Link Building, to proces długi i wymagający sporego zaangażowania. Nie wątpliwe duże zmiany zaszły w Internecie przez pandemię związaną z COVID-19. Liczne obostrzenia, zmusiły firmy do alokacji swoich działań marketingowych w sieci, przez co pozycjonowanie witryn internetowych stało się znacznie trudniejsze niż nigdy wcześniej.

Na szczęście, wciąż pozostają niezmienne główne czynniki algorytmu, które wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach Google. Dla Google najważniejsze jest dostarczenie swoim klientom, czyli nam konsumentom, cennych treści. Stąd aby myśleć o pozycjonowaniu, trzeba w pierwszej kolejności zastanowić się jaką wartość możemy wnieść do Internetu.

1. Wartość, a dokładnie wartościowe treści, występują najczęściej w artykułach eksperckich, w infografikach, filmach czy ostatnio popularnych podcastach. Najprostszą i najlepszą formą do przekazywania wartościowych treści są jednak artykuły. Teksty tematyczne mają w sobie wiele zalet. Z jednej strony przedstawiają firmę jako specjalistę w dziedzinie w której się wypowiada, a z drugiej mamy szereg możliwości, które można wykorzystać do pozycjonowania strony.

2. Możliwości, a dokładnie zabiegi techniczne, które poprawiają widoczność witryny w Google. Podstawą przy pozycjonowaniu strony są słowa kluczowe. Zarówno ilość jak i gęstość występowania słów ma duży wpływ na pozycjonowanie. Słowa kluczowe powinny znajdować się bezpośrednio w tekście, jak i również w kodzie strony, w takich miejscach jak meta opisy, atrybutach ALT grafik, czy w nagłówkach H1, H2, H3. Tworząc teksty, również powinnyśmy pamiętać o linkowaniu.

3. Linkowanie, a dokładnie zamieszczone przekierowana na inną stronę/podstronę możemy podzielić na wewnętrzne, czyli te które linkują w obrębie własnej strony np. do innych artykułów albo produktów jeśli na stronie występuje sklep. Jest też linkowanie zewnętrzne, gdzie nasze przekierowania odsyłają czytelnika na inną witrynę internetową. W linkowaniu zewnętrznym, duże znaczenie ma strona do której nawiązujemy. Ważne aby znajdowała się w TOP 10 Google i w miarę możliwości była z tej samej kategorii.

Trzy powyższe punkty dają szereg możliwości firmom, które nie mają dużego zaplecza finansowego, a chcą budować solidną pozycję w Google na lata. Efekty są po dłuższym czasie ale zaletą tego jest ich stabilność.

 

Sporo było o pozycjonowaniu wewnętrznym tak zwanym SEO, teraz przejdźmy do pozycjonowania zewnętrznego, a dokładnie zamieszczania adresu naszej strony (domeny) w atrakcyjnych adresach Internetu.

4. Atrakcyjne adresy, to przede wszystkim strony, które regularnie pojawiają się w TOP 10. Tak w dużym uproszczeniu. Do takich miejsc można zaliczyć portale informacyjne, media specjalistyczne, strony rządowe, uczelnie, blogi specjalistyczne, fora dyskusyjne czy portale ogłoszeniowe. Ale czy na pewno tylko TOP 10? No nie koniecznie. Ważne jest również sąsiedztwo domen, którymi możemy się otoczyć.

5. Sąsiedztwo domen, to inaczej inne strony, które linkują do naszej strony pozycjonowanej, zawierające własne linki z innych stron. Przeważnie są to miejscówki, które przekazują niewielką siłę w Page Ranku. Jednakże kluczem do całości jest ich ilość. Posiadając dobrze zbudowane sąsiedztwo, nie musimy się martwić zbytnio o utratę pozycji (przy niezmiennej sytuacji wśród konkurencji) w sytuacji w których kilka domen, w jakiegoś powodu przestały linkować do naszej głównej domeny.

6. Jak zbudować sąsiedztwo domen? Jest na to wiele sposobów. Do najczęstszych praktyk zalicza się współpracę przy wspólnych projektach, zlecenie publikacji artykułów, czy marketing szeptany na forach dyskusyjnych. Można też zamieszczać komentarze pod innymi publikacjami. Będąc w tym miejscu jeszcze warto wspomnieć o tak zwanych zapleczach agencji stricte zajmującymi się pozycjonowaniem stron. Z jednej strony takie zaplecza mogę szybko wywindować stronę pozycjonowaną do pierwszej dziesiątki, a z drugiej strony załapać się na reperkusje, kiedy Google odkryję sztuczne zaplecze.

Mam nadzieje, że temat pozycjonowania już nie jest dla Ciebie czymś odległym. W powyższym opisie jest wiele wskazówek, o których warto pamiętać aby Twoja witryna zajmowała najlepszą lokatę w Google.

Natomiast, jeśli uważasz, że nie masz tyle sił i czasu na taką ilość działań, to zapraszam do kontaktu. Wykonam niezobowiązująco audyt Twoje strony, przekaże swoje wskazówki i wspólnie zastanowimy się nad strategią wy pozycjonowania Twojej firmy w Internecie.

Copyright 2020-2022 © INNOVATED Creative Studio: Projektowanie stron – Pozycjonowanie – Reklamy Google / Facebook – Copywritinig – Branding