DesignMarketingPozycjonowanie

Co powinna zawierać profesjonalna strona internetowa

Wielu przedsiębiorców na polskim rynku nie zdaje sobie sprawy, co powinna zawierać dobra strona internetowa. Właściwa treść, to klucz do nowych kontraktów. Każdy wie, że bez własnej strony internetowej, nie dotrze do nowych odbiorców. Jednakże czy wie co powinna ona zawierać?

Panuje przekonanie, że skoro ma się dobry produkt, to też on sam się sprzeda. Nic bardziej mylnego.

Będąc przedstawicielem oprogramowania IronCAD, regularnie przeglądam kilkadziesiąt stron internetowych dziennie. Patrząc na ich stan i treść, niekiedy ciężko mi wychwycić czym dana firma tak naprawdę się zajmuje. Myślę, że wiele firm powinno zmienić podejście do witryn internetowych. Dzisiaj profesjonalna strona internetowa to przestrzeń z ludźmi i produktem, który tworzy dana marka. Witryna, to nie ulotka jak ta, która często gości na wycieraczce pod naszymi drzwiami. W poniższej publikacji przedstawiam najważniejsze aspekty, które powinny być brane pod uwagę tworząc stronę internetową.

Co powinna zawierać profesjonalna strona internetowa?

Content –  spersonalizowana treść obrazująca charakter danej marki. 

Formularz kontaktowy wszystko zależy czym się dana marka / persona się zajmuje. Może składać się z kilku pól lub szeregu pytań, będących ankietą.

Google Maps – lokalizacja i instrukcja dojazdu. Niezastąpiony element firm, które świadczą swoje usługi stacjonarnie.

Zdjęcia i obrazki – podstawą każdej strony jest oprawa graficzna. Dobre strony mają grafiki szyte na miarę, odpowiednio skompresowane oraz dobrze podpisane.

Slajder – grafiki przemieszczające się na frontowej stronie, przedstawiające; nowe produkty, wydarzenia, promocje, itd.

Manu – nie takie z kotletami i colą, tylko z łączami do podstron; Home, kontakt, oferta, o nas.

Stopka – może być klasyczne typu „Copyright © Innovated Technology” lub zaawansowana z elementami wpływającymi na pozycjonowanie strony typu 

Social Media – różnego rodzaju guziki typu „lubię to”, okienka z udostępnionymi grafikami(Instagram), wiadomościami(Twitter), czy wrzutkami (Facebook).

Strukturę linków – poprawnie linki przekierowujące na zewnętrzne strony www, jak i na wewnętrzne gdzie szerzej jest opisane dane zagadnienie.

Poprawne adresy podstron – nic bardziej nie kłuje w oczy jak www.innovated.pl/p6Suoh-1ajkdlad-92sddasd021 tylko www.innovated.pl/kontakt

Słowa klucze – podstawa dobrego pozycjonowania i marketingu. WhitePress świetnie opisał ten temat.

Strona responsywna –  zmienia kształt dostosowując się pod rozmiar ekranu smartfona czy tableta.

Analityka – narzędzia do monitoringu ruchu na stronie oraz zewnątrz.

Newsletter – budowanie bazy mailingowej, to podstawa prowadzenia relacji z obecnymi jaki potencjalnymi klientami.

Skrzynka e-mail z domeny – rzadko się spotka, choć wciąż dalej funkcjonują maile typu; bis@buziaczek.pl tomsonmore@priv.pl itd. Choć wyjątkiem staje się @gmail.com. Standardem jakościowym powinien być mail np.: biuro@innovated.pl, jankowalski@twojafirma.pl produkcja@cncprofessional.pl albo krakow@profesionalneciecieblach.pl .